8.7.2016

Tieni tähän OSA 4

6.1.2016

TAMMIKUUN TSEMPIT!

Uuden vuoden kunniaksi muutama muistikuva vuoden takaa. Paljon on matkaa edessä, mutta on sitä jo takanakin. Lapsenkengissähän tämä mun touhu oli vielä vuosi sitten.

Vuosi sitten…
… olin pääsykoetta varten opiskellut 2 kurssia fysiikkaa ja 1 kurssin kemiaa kurssi/viikko-systeemillä (näistä kaksi kurssia itselle täysin vieraita)
… olin saanut kipinän hakea lääkikseen noin kolme viikkoa takaperin
… varasin ja lainasin kirjoja kirjastosta, mitäpä niitä itselle hankkimaan. Hullun hommaa, sanon nyt.
… en omistanut kunnon laskinta… enkä MAOLia :D
… minulla oli järjetön tsemppiasenne lukemista kohtaan: vaikka tiesin, että sillä taustalla pääseminen oli mahdotonta, tein paljon töitä päästäkseni edes lähemmäs tavoitettani

Toista se on nyt.
Luvut on aloitettu jo elokuun puolella, ensimmäinen kertauskierros on  – edelleen vain lähes! - takana. Hmm, viime kerralla olin pääsykokeessa samankaltaisella valmistautumisella. Eipä riittänyt, ei. Kaikki kurssit ovat nyt tuttuja ja omat kompastuskivet melko tarkkaan selvillä. Minulla on hyvät materiaalit, jotka hankin malttamattomana jo heinäkuussa. Laskinkin löytyy ja oma iänikuinen lukioaikainen MAOL. Tässä vaiheessa voin kertoa, että nämä ovat helpottaneet opiskelua huomattavasti verrattuna viime vuoteen…

Olen tässä vähitellen alkanut sisäistää sen työmäärän, joka minua vielä odottaa ennen sisäänpääsyä. Joulun jälkeen tein harjoitusmielessä yhden pääsykokeen. Jaksoin viipyä sen parissa vain kolme tuntia ja kyseessä oli Galenoksen aikainen koe, joten huono menestys ei suoranaisesti yllättänyt. Sisuunnuin siitä kuitenkin sen verran, että olen nyt treenannut yhtälönpyörittelyä ja muita unohduksiin jääneitä matemaattisia taitojani muun lukemisen ohella. Ja kas, hirviömäiset yhtälösotkut alkavat pikku hiljaa kesyyntyä ;)

Alkanut vuosi lukujen merkeissä on täällä siis hyvin käynnissä. Vastikään positiiviseen suuntaan muuttunut elämäntilanteeni yhtä aikaa mahdollistaa lukemisen että asettaa sille rajoitteita. Nähtäväksi jää, onko minulle vielä tänä vuonna mahdollista saavuttaa riittävät valmiudet pääsykokeessa pärjäämiseen. Niiltä osin kuin voin teen tietysti kaikkeni, ja lopputulos selviää sitten kokeen jälkeen :)

Tehokasta ja menestyksekästä alkanutta vuotta meille kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit ♥