26.7.2017

Nyt vähän väsyttää

Kaiken tämän positiivisen ajattelun ja onnellisuushutun keskelle saapuu nyt ripaus realismia. Nyt väsyttää. Loma-tj on vähän päälle kymmenen. Se ei ole paljon, mutta tuntuu ihan just tasan siltä, etten yhtään enempää jaksaisikaan.




Ra(s)kas kesätyöni on edelleen vaativaa, monipuolista ja kiireistäkin. Tätä nykyä olen aika tavalla itsenäisempi kuin alkukesästä. Sainpa yhtenä päivänä oikein onnistumisen kokemuksen, kun työkaveri pyysi minua kanyloimaan potilaan, jota hän ei saanut kanyloitua. Minä sitten yritin ja onnistuin kerrasta. Tuli hyvä mieli. Joka päivä tulee edelleen uusia asioita, mutta niistä on selvitty tähän asti ja selvitään jatkossakin. Välillä on kokonaisia päiviäkin, joista ainoastaan selvitään. Pitkittynyt väsymys tekee päivistä raskaita ja harmaita. Vapaa-aikoina haluaisi tehdä kaikkea kivaa, muttei jaksa.

Eniten tässä taitaa painaa se loman puute. Nyt alkaa tosissaan tuntua se, ettei viimeisen tentin ja kesätöiden aloituksen välillä ollut kuin viikonloppu. Lyhyet vapaat eivät enää riitä lataamaan akkuja tarpeeksi, vaan nyt tarvittaisiin se pidempi tauko kaikesta. Näkyy kulkevan puolivuosittain nämä mun pahemmat väsymykset: hankalinta on juuri ennen joulu- ja kesälomia. Onneksi sentään varasin edes tuon pari viikkoa lomaa!




Tulevan loman voimalla on vielä pinnistettävä nämä loppuviikot. Olen jo päättänyt, että loman ensimmäiset kaksi päivää makaan sohvalla enkä liikahda mihinkään! Ai niin, paitsi, jos aiomme ehtiä sinne asuntomessuille... Mutta hei, sitten on loma :) Sen voimalla eteenpäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit ♥